نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
سرخط خبرها

ال کلاسیکو در زمین خاکی «زهک» با وزیر ارتباطات

  • کد خبر: ۵۴۶۵۱
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
  • ۱
ال کلاسیکو در زمین خاکی «زهک» با وزیر ارتباطات
فوتبال بازی کردن آذری جهرمی با بچه‌های سیستان وبلوچستان، واکنش‌های غالبا مثبتی را در پی داشت. وزیر فناوری و ارتباطات برای بحث احداث و اصلاح زیرساخت‌های ارتباطی و دسترسی آسان به اینترنت، به سیستان وبلوچستان سفر کرده است.
محبوبه عظیم زاده  | شهرآرانیوز؛ در اصل، اصلا اتفاق عجیب وغریبی رخ نداده است، یک عده دارند در یک زمین خاکی فوتبال بازی می‌کنند، با کلی هیجان از یک طرف به طرف دیگر می‌روند، می‌زنند سر توپ و گردوخاک به هوا بلند می‌کنند. جمعی که شاید یک یا چند نفر از آن ها، همان‌هایی باشند که سال‌های بعد برای خودشان یک پا فوتبالیست حرفه‌ای شده‌اند و نشینند جلو دوربینی و از این می‌گویند که: «از زمین خاکی‌های محله مون شروع کردیم، از زمین خاکی‌های زهک، توی سیستان وبلوچستان.» داستان وقتی عجیب و جذاب می‌شود که لابه لای این خاک وخل‌هایی که به آسمان می‌رود، چند تن از مسئولان را می‌بینی و در صدر آن‌ها یکی از وزیران کشور را که خودش را هم رنگ جماعتی می‌کند و می‌شود یکی از همان بچه‌های زمین خاکی روستای قلعه کَنگ شهرستان زهک و پابه پای آن‌ها دنبال توپ می‌دود. صحنه‌ای که کم دیده ایم.


در انتظار یک تحولی بزرگ در اینترنت سیستان وبلوچستان

داستان از این قرار است که وزیر جوان که حالا عده‌ای او را زیر همین پست صفحه اش وزیر مردمی هم خطاب کرده اند، حدود یک هفته است که برای بحث احداث و اصلاح زیرساخت‌های ارتباطی و دسترسی آسان به اینترنت، به سیستان وبلوچستان سفر کرده است.
 
سفری که پیش از این هم در صفحه اینستاگرام خود درباره آن اطلاع رسانی کرده بود، اینکه قرار است ۱۱۹۷ کیلومتر فیبر نوری برای تکمیل و تقویت شبکه زیرساخت ارتباطی در استان سیستان وبلوچستان احداث شود. محمدجواد آذری جهرمی به مردم نوید داده بود که: «منتظر تحولی بزرگ در اینترنت سیستان وبلوچستان باشید. محکم پای کار ایستادیم تا تبعیض در دسترسی به اینترنت را کم کنیم.» حالا، اما در ادامه همین سفر، او ویدئوی کوتاهی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد در یک زمین خاکی مشغول بازی با بچه‌های آن محله است.
 
وزیر جوان در روز هفتم سفر به سیستان وبلوچستان در صفحه اش نوشت: «در بازدید از روستای قلعه کَنگ شهرستان زهک، دیدم چندتا از بچه‌ها مشغول فوتبال هستند. دعوت کردند که با‌ها آن‌ها بازی کنیم. باید به شما بگویم که ۶ به صفر باختیم، ولی چیزی از ارزش‌های ما کم نشد.» و در انتهای آن هم هشتگ جوانی کنید را نوشت و از این گفت که: «واقعا بازی عالی بود، انصافا ده برابر ال کلاسیکو هیجان داشت.»


رؤیای مسئولان مردمی و دست یافتنی!

توصیه «جوانی کنید» وزیر جوان، پیش از این، وقتی هم زمان با روز دانشجو و برای تبریک به این قشر از آن استفاده کرده بود، حسابی با انتقاد‌هایی همراه بود. انتقاد‌هایی که گله‌ها و حرف وحدیث‌های زیادی را روانه صفحه اینستاگرام جهرمی کرد و تا چند روز در فضای مجازی جریان ساز شد. بیشتر نظر‌های دریافتی هم متعلق به جوان‌هایی بود که معتقد بودند با این حجم از دست انداز‌های اقتصادی و مالی که در مسیر زندگی پیش پایشان قرار دارد، دوره این حرف‌های شعارگونه گذشته است و چیزی به اسم جوانی و جوانی کردن برایشان معنای چندانی ندارد. اتفاقی که این مرتبه رخ نداد و واکنش‌های مردمی چیز دیگری می‌گفت.
 
عده زیادی حسابی این حرکت وزیر جوان را ستودند، کلی «دمت گرم» و «ایولا» روانه اش کردند و از این گفتند که‌ای کاش این قبیل حرکت‌ها را بیشتر از سوی دولت مردان و مسئولان ببینیم. کاربری نوشته بود: «کاش همه مسئولان مردمی و دست یافتنی بودن.» و دیگری گفته بود: «تفاوت یک مدیر جوان با یک مدیر هشتادساله با ده‌ها سمت همینه.» کاربر دیگری هم نوشته بود: «کاش مسئولان ما و همه اون آدمایی که توی کشورمون صاحب پست و مقامی هستن، با تماشای این ویدئو به خودشون یادآوری کنن تا فاصله‌ای که بین خودشون و مردم وجود داره رو کم و کمتر کنن. باور کنن.»


زمین خاکی هم زمین چمن می‌شود

واکنش‌ها از این بیشتر و متفاوت‌تر بود. خیلی‌ها بودند که این کار جهرمی را چیزی دانستند شبیه به یک شوآف و نمایش که فقط در ظاهر جنبه مردمی بودن دارد. کاربری نوشته بود: «آفرین. یک حرکت پوپولیستی جذاب.» و دیگری گفته بود: «این کارا فقط یه شوآفه.» نکته جالب، اما این بود که با وجود همین نگرش، بازهم عده‌ای این داستان فوتبال بازی کردن وزیر با بچه‌های اهل سیستان وبلوچستان را اتفاق جذابی دانستند.
 
کاربری نوشته بوده: «اگه این کارتون با نیت شوآف هم بود، بازم دوست داشتنی بوده.» در این میان عده‌ای هم بودند که همچنان این حرکات را مقدمه حضور وزیر ارتباطات برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری می‌دانستند، حتی با وجود اینکه خود جهرمی اعلام کرده بود قصد شرکت در این انتخابات را ندارد و علاوه بر این، طرح اصلاح شده قانون انتخابات ریاست جمهوری مجلس یازدهم، دیگر این امکان را به او نمی‌دهد.
 
با این حال کاربری نوشته بود: «باز نزدیک انتخابات شدیم، آره؟» حتی پای صداوسیما هم به میدان باز شد و فردی نوشت: «چند روز توی سیستان وبلوچستان هستی، اما صداوسیما خبری ازت نرفته که!» در این میان، شخصی هم خطاب به جهرمی نوشته بود: «وقتی زمین خاکی به زمین چمن تبدیل شد، عکس بذار. نپیچونی.» نکته‌ای که به گفته خود وزیر جوان در پست اینستاگرامش مربوط می‌شد و از این خبر داد که به زودی «زمین فوتبال هم چمن خواهد شد».
 

ویدئو|فوتبال بازی کردن آذری جهرمی در سیستان و بلوچستان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضاشهرکی زاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
سلام آنان که خورده گرفتن خودافرادی کوچکندکه چنین بزرگواری رادیدندکه انسانیت برایش مهم بود نه پست ومقام وزیربودن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->